sobota 29. listopadu 2014

I studenti C4 přistávají na komety

Není žádným tajemstvím, že většina z nás programátorů začala psát své první řádky kódu s nadějí, že udělá svou vlastní super počítačovou hru. Po prvních týdnech programování a prvních bitvách o vypsání několika znaků do černobílé konzole se člověku sen o vlastní hře rychle rozplyne a odloží na neurčito. Kdo ale trpělivě vydrží, pečlivě zvládne veškeré základ a po hlavě se vrhne do studia složitějších algoritmů, může nakonec ze šuplíku vytáhnout  svůj nápad na hru a konečně ji rozhýbat k životu. Právě to se teď povedlo Olze ze čtvrtého ročníku IT.

Nikoho z vás asi neminula zpráva o prvním přistáni lidstva na kometě v historii.  Přistání pro sondu Philae a její piloty z ESA určitě nebyl  jednoduchý úkol. Právě do jejich kůže se díky Olze budete už brzy moct dostat, alespoň tedy v tom světě virtuálním, uvnitř aplikace pro chytré telefony. Ale jako vždy před dokončením projektu je potřeba si uvědomit, že jak pravil klasik:
Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it.
- Brian Kernighan
tak doufejme, že Olga svůj boj s chybami přece jen vyhraje, a její aplikace se brzy objeví na Play Store. Mezitím přikládám screenshot, abyste mi věřili, že je opravdu na co se těšit.




Ještě bych měl doplnit, že aplikace vypadá takto dobře také díky týmové spolupráci Olgy s Honzou. Honzovi sice někdy dělá problém zorientovat se ve vlastním kódu, ale jak ho vidíte pracovat s grafickým nástrojem, tak je hned jasné, kde je opravdu doma. Už jen doladit ten ukazatel paliva vpravo nahoře :)


Žádné komentáře:

Okomentovat